تبلیغات

ورود به تراوین= ورود به جنگ

یکشنبه 20 دی 1388 08:41 ب.ظ

نویسنده : پدرام NBA
توصیه میکنم کامل بخونید



اول باید این موضوع رو قبول بکنید که ورود به تراوین یعنی ورود به جنگ . جنگی که در اون یا باید نهایتا از خودتون دفاع کنید و یا حمله کننده باشید .
اگه شما تازه وارد بازی شدید ، پس فعلا باید به فکر دفاع باشید اون هم دفاع بدون نیرو . خب این یعنی چی؟
یعنی اینکه در هفته های اول بازی شما هیچ نیرویی و یا در آمدی برای ساخت نیرو ندارید. در این مرحله تنها شانس شما برنامه ریزی صحیح زمان ساخت ساختمانها و ارتقاء منابع و بهره گیری صحیح از قابلیت مخفیگاه است . از نظر من ساخت نیرو در ابتدای بازی بزرگترین اشتباه شما می تونه باشه و دلیل اون اینه که اگه شما نیرو بسازید در حالی که جمعیت بالای 20 - 50 دارید به اصطلاح به گوشتی برای دهکده هایی با جمعیت 150 نفر به بالا که با اصول بازی کرده اند و اکنون هم از نظر اقتصادی قدرتمندند و هم از نظر نظامی ، تبدیل می شوید و این دهکده ها هر وقت که بخواهند به شما حمله می کنند .( این یک تجربه است که با پیشرفت بازی اعتیاد افراد به آن زیاد می شود و اعضایی با جمعیت بالا حتی نیمه شبها هم به این بازی سر گرم هستند.) پس زمانی که شما به اصطلاح برای غارت سایرین نیرو ساخته اید و از آنها حتی چند بار هم استفاده کرده اید ، ناگهان یکی از اعضای جمعیت معتادین سر می رسد و در یکی از شبهایی که شما در حال دیدن خواب هایی در مورد فتوحاتتان در بازی تراوین هستید نیروهایتان را شخم می زند و تمام آنچیزی که با زحمت جمع کرده اید با کشته شدن آنها به باد می رود . ( منظور من از زمان خواب فقط شبها نیست که شما لالا می کنید بلکه هر موقعی را که شما از هدایت تراوین غافل هستید را شامل می شود. )
( حالا یکی نگه خب من همیشه اونا رو می فرستم برای غارت ، که من جوابشو دادم ..... یه لحظه غفلت و یک عمر پشیمانی ) پس به این نتیجه مهم رسیدیم که ساختن نیرو در ابتدای بازی و با جمعیت کمتر از 100 نفر کار 100 % اشتباهی خواهد بود. همونطور که می دونیم در این بازی جمعیت فقط از راه ارتقاء منابع و یا ساخت لشگریان و یا ساختمان سازی بالا می ره و منظور من از جمعیت کمتر از 100 نفر اینه که باید قبل از لشگر سازی قدرت اقتصادی تون در حد بالایی باشه .
( البته در مورد خود من این موضوع بدتر هم بود و خود من تا مرز جمعیتی 250 نفر حتی یه سرباز هم نداشتم ولی چون هم جمعیتم زیاد بود و هم اینکه مخفیگاه قوی داشتم فقط تعداد معدودی حمله بهم می شد و اونهایی هم که می شد نافرجام بود دست خالی برگشتن . البته سودش این بود که من الان هر وقت اراده کنم با قدرت اقتصادیم تو کمتر از یک ساعت 20 تا سرباز از انواعش می سازم.)
(( حالا یکی نگه خب احتمالش بود که یه نفر با منجنیق شهرتو نابود کنه ، چون احتمال چنین چیزی درسته که وجود داره ولی از 1 به میلیون هم کمتره . البته شما می تونید با توجه به آمار جمعیتی دهکده های اطرافتون نسبت به این موضوع مطمئن بشید ))
حالا که یه سری مسائل روشن شد برمی گردیم به موضوع اصلی بحثمون .
همونطور که گفتم تراوین مثل جنگه ، جنگی که در اون شما یا طرف دفاع کنده اید و یا حمله کننده .
خب حالا موافقید که این موضوع رو علمی کنیم . من گفتم جنگ ؛ خب حالا عوامل موثر در جنگ چه چیزهایی هستند :
1-قدرت نظامی
2-قدرت اقتصادی
3-قدرت سیاسی
4-رهبران حکومت
5-موقعیت استراتژیک
6-قدرت اطلاعاتی
1-قدرت نظامی : مهمترین مسئله برای پیروز شدن در هر جنگی برتری قدرت نظامی می باشد
( مخصوصا در این بازی که آرنولد نداریم تا همه نیروهام متخاصم و متجاوز و خلاصه لعنتی دشمن رو با یه خشاب تفنگ از دم به اصطلاح گوزپیچ کنه . ) منظور من اینه که این بازی دقیقا بر اساس ریاضیات نوشته شده و در اون هر نیرو به یه کار میاد و یه میزان قدرت داره و از اون میزان تحت هیچ شرایطی تجاوز نمی کنه .
قدرت نظامی فقط شامل این نمی شه که نیروهای کدوم طرف بیشتره چون اگه اینطور بود چین با 60 میلیون ارتش جای نفس کشیدن رو به نیروهای آمریکایی نمی داد ولی در یه جنگ احتمالی بین این دو کشور همه این موضوع رو می دونن که تکنولوژی حرف آخر رو میزنه و اگه شما هم مثل من یکم اطلاعات نظامی داشتید و می دونستید ارتش آمریکا داره رو چه چیزهایی کار می کنه کلتون سوت می کشید .
خلاصه این مطلب هم اینه که قدرت نظامی فقط شامل تعداد نیست بلکه شامل سلاحهای مورد استفاده و تکنولوژی هم می شه . بنابراین نسبت به زره سازی و اسلحه سازی بی توجه نباشید . دیوار دفاعی شهر نیز می تونه به عنوان وزنه ای به طرف دفاع کننده کمک کنه تا نیروهای دشمن رو با تعداد کمتری نیرو از بین ببرند.
همونطور که گفتم هر نیرویی به یه کار می یاد ؛ پس همیشه سعی کنید تعادل بین نیروهای هجومی و یا دفاعی تون رو بسته به سلیقتون که دوست دارید شما حمله کنید و یا دفاع کنید متناسب کنید . سعی کنید هم نیرویی داشته باشید که ضد سواره نظام باشه و هم نیرویی که ضد پیاده نظام دشمن باشه و تا اونجا که می تونید اونها رو نسبت به دشمنتون مجهز تر کنید .
2-قدرت اقتصادی : دومین عامل پیروزی در هر جنگی قدرت اقتصادیه . هرچی قدرتتون در این ضمینه بیشتر باشه خیالتون راحتتر خواهد بود و باور کنید ارزشش رو داره که به خاطرش یکم حوصله به خرج بدید و براش تلاش کنید. چرا؟
چون دیگه نمی ترسین مثلا به یه جا حمله کنید و 100 تا نیروهاتون بمیرن . دیگه زیاد معطل چیزی به نام تامین اعتبار نمی شید . و مهمتر از همه اینه که دیگه زیاد لازم نیست به غارت برید و دشمن تراشی کنید . تو 1 ساعت می تونید اونقدر سرباز بسازید که بقیه داخل 1 روز می سازن و خلاصه معنی ثروتمند بودن رو می فهمید و به ضرب المثل * یه سال بخور نون و تره ، صد سال بخور نون و کره * ایمان می آرید. می تونید خودتون اتحاد بزنید و از بقیه بخوایین بیان تو اتحادتون ( به جای اینکه خودتون برید تو سایر اتحادها )
در این مورد هم یه مثالی تو دنیای خودمون بزنم تا روشن شید : یکی از علل عدم حمله آمریکا به ایران قدرت اقتصادی ایرانه چون صندوق ذخیره ارزی ایران قادره هزینه های ایران رو تا چندسال بدون مشکل در یه جنگ احتمالی تامین کنه .
3-قدرت سیاسی : شاید خیلی ها معنی این دو کلمه رو تو این بازی درک نکرده باشن ولی یکی از مهمترین مسائل در این بازی داشتن رابطه مناسب با دهکده های اطرافتونه . سعی کنید تو جدول 7x7 اطرافتون با همه دوست باشید و یا حتی تو یه اتحاد باشید .چرا؟
چون هر وقت شما نقشه رو باز می کنید این دهکده ها رو می بینید و اونا هم همینطور و خیلی بده که دشمن آدم همیشه مثل خار تو چشمش باشه . از این موضوع هم که بگذریم این دهکده ها به زمان بسیار کمی برای انجام یک حمله غافلگیر کننده به ضد شما نیاز دارند و معمولا این میزان زیر 1 ساعته و در اینصورت شما مجبورید مدام آنلاین بشید تا خیالتون راحت بشه . مزیت این حالت برای اتحاد منصرف کردن دیگران برای حمله به شماست چون باعث می شه هر وقت یه نفر توی نقشه دنبال یه هدف می گرده با دیدن دو دهکده از یه اتحاد احتمال اینو بده که برای هم نیروی کمکی ارسال کنن و این موضوع باعث انصراف اون از حمله میشه و در نهایت این موضوع که رسیدن نیروهای کمکی به زمان بسیار کمی نیازمند خواهد بود. سیاست انعطاف پذیری رو دنبال کنید وحتی با دشمناتون هم با احترام برخورد کنید و اگه یه نفر ازتون کمک خواست بهش کمک کنید چون یه زمانی شما هم احتیاج به کمک خواهید داشت .
در این مورد هم یه مثالی تو دنیای خودمون می زنم : کشور خود ما الان به خاطر مواضع هسته ای توسط بسیاری از کشورهای پیشرفته تحریم شده است و بنابراین ایران هم داره روی بقیه کشور های جهان سومی برای حمایت بین المللی سرمایه گذاری می کنه .
4-رهبران حکومت : یکی از مهمترین عوامل پیروزی در هر جنگی سران و رهبران اون دهکده هستند و نهایتا اون افراد هستند که تصمیم می گیرند دکمه رو فشار بدن یا نه . ( اصطلاحی برای این موضوع که چه کسی حرف آخر رو می زنه و بمب اتم رو شلیک می کنه . )
در این مورد نمی شه به هوش بازیکنا چیزی یاد داد تا کامل تر بشه و این موضوع هوش و ابتکار کاملا یه چیز خدادادیه که الحمد الله تو نژاد آریایی تنها چیزی که کم نداریم IQ و هوشه . در این مرد چیز زیادی برای گفتن وجود نداره و فقط این موضوع رو بدونید که شما مسئول اتفاقاتی هستید که برای دهکدتون می افته . برای هر کدوم از نیروهاتون ارزش قائل بشید و فکر کنید که اونا هم واقعا آدمن تا جونشون رو تو یه تصمیم گیری عجولانه از بین نبرید.
5-موقعیت استراتژیک : یکی از مهمترین موضوعات این بازی همین محلی است که در آن بازی می کنید چون ممکن است که کنار چهار دهکده توتن قرار بگیرید که همگی جمعیتی بالای 200 نفر دارند و برای غارت شما از هم سبقت می گیرند ؛ و یا ممکن است کنار چهارتا دهکه تازه وارد مثل خودتون قرار بگیرید که در این صورت که بسیار نادر است شما حتی می توانید باجمعیت بسیار کم غارت هم بکنید .پس این موضوع کاملا شانسی است ولی می توان آن را با استفاده از روابط سیاسی مناسب حل نمود . همچنین ممکن است به طور شانسی کنار یکی از رفیقای قدرتمندتون بیافتید و یا کنار یه سرزمین متروکه 15 گندمی قرار بگیرید .
6-قدرت اطلاعاتی : در هر جنگی یکی از از عوامل موفقیت میزان آگاهی از نیروهای دشمن و تعداد آنها و تجهیزات آنها است . اگر به صورت چشم بسته به یک دهکده حمله کنید ممکن است هر بلایی که انتظار آن را ندارید به سر شما نازل شود . هیچوقت برای حمله به یه دهکده حتی بسیار کوچکتر از خود بدون اطلاعات جاسوسی کامل اقدام نکنید چون ممکن است آن دهکده دارای نیروی کمکی باشد و شما انتظار آن را ندارید . مثلا خود من می خواهم یه نیروی حداقل 100 نفری دفاعی رو تو دهکده پسر داییم مستقر کنم تا حال مهاجمینی که به طور متوسط هر 1 ساعت غارتش می کنن رو بگیرم .
یه مثال بارز برای این مورد تاریخه جنگ جهانی دومه که در نبرد کرت که بین نیروهای آلمانی و شوروی روی داد به علت لو رفتن تاریخ حمله و نیروهای عمل کننده آلمانی ، نیروهای شوروی در این نبرد پیروز شدند .
حال که این مسائل رو بهتون گفتم وقتشه تا چند نکته هم بهشون اضافی کنم تا مطلبم کامل بشه .

اینم بقیه اش
1-سعی کنید وقتی توسط یه دهکده دیگه مورد حمله قرار می گیرید و مثلا تا رسیدن دشمن 1 ساعت وقت دارید اگه جمعیت دهکده شما از دشمنتون حتی بیشتره ، از درگیری بپرهیزید و بزارید یه مقدار منابع ازتون بلند کنه تا خیال کنه که کل جمعیت شما کشاورز و کارگره . این موضوع باعث می شه تا اون دوباره به شما حمله کنه ولی با تعداد نفرات کمتر ( به اندازه مقدار غارت شده اولیه ). شما در موج دوم حمله دشمن منتظر اون می مونید و براحتی وبا کمترین تلفات نیروهای کم دشمن رو نابود می کنید و بعدش هم به دهکدش حمله می کنید و هرچی رو که دشمن ازتون برده رو با سودش پس می گیرید . مزیت این تاکتیک غافلگیری دشمن و تلفات کمتر شماست و من خودم این کار رو کردم و نتیجه گرفتم . ( البته با توجه به خواندن این مطلب و فهمیدن سایر اعضاء انتظار نداشته باشید که این تاکتیک همیشه جواب بده . )
2-اگه کسی بهتون حمله کرد و غارتتون کرد اول سعی کنید باهاش دوست بشیید ولی اگه نتیجه نگرفتید تحریکش کنید تا دوباره با تمام قواء بهتون حمله کنه و شما با استفاده از امتیاز دفاعی دیوار نیروهاش رو نابود کنید ویا با تمام قدرت بهش حمله کنید و بعد از حمله اول اگه پیروز شدید و نیروهاش رو کشتید هر 2 ساعت یه حمله بهش بکنید تا دیگه نتونه بلند بشه و اگه هم منجنیق دارید که دیگه چه بهتر . پس اول سعی کنید که با کسی دشمن نشوید ولی اگر با کسی دشمن شدید در حد نابودی او پیش بروید واجازه ندهید که بلند شود. دلیل حمله های مجدد این است که یا او دوباره در حال سرباز سازی است و یا جمع آوری منابع برای سرباز سازی ، که در آن صورت یا غارت می شود و یا سرباز های کم او نابود .
3-وارد اتحادهایی بشوید که همگی در یک موضوع دارای نظریات مشترک هستند . مثلا اتحادی به نام jba وجود دارد که همگی علاقه شدیدی به هیتلر و نژاد آریایی و آلمان دارند و ورود به اینگونه اتحادها مسلما بسیار لذت بخش تر از ورود به سایر اتحادها به خاطر حفاظت از خود است . پس بدنبال اتحادهایی باشید که با علایق و نظریات شما همخوانی داشته باشد .
4-همیشه اول حسابی برنامه ریزی کنید و بعد فکر کنید و در آخر عمل کنید . چه برای حمله و چه برای دفاع و چه برای ساختمان سازی و ارتقاء.
5-اگر دارای دشمن بزرگی در منطقه هستید بگذارید تا او ابتدا حمله کند تا شما از امتیاز دفاعی دیوار و یا تله ( گول ) استفاده کنید .
6-اگر گول هستید و تله دارید بگذارید تا دشمنتان به شما حمله کند و تعدادی از آنها در تله ها گرفتار شوند در این صورت شما دارای برتری در دو موضوع حیاتی می شوید : الف - نیروهای حمله کننده دشمن . ب- نیروهای دفاع کننده دشمن بعد از حمله
همانطور که شما نیز فهمیدید دشمن بعد از حمله و گرفتار شدن تعدادی از نیروهایش در تله و کشته شدن تعداد دیگری از آنها در شهرتان دارای قدرت دفاعی کمتری نسبت به قبل است و شما اینک می توانید با یک فشار کوچک کار را تمام کنید وبعد از از حمله اول نیروهای به دام افتاده در تله را آزد کنید تا به شهرشان برگردند و آنها را دوباره با یک حمله مجدد نابود کنید . ( البته اگر منجنیق ندارید چون اگر دارید پس از حمله شما با منجنیق به شهر آنها ، منابع گندم آنها نابود می شود و نیروهای در بند شما با قطع جیره غذایی از بین خواهند رفت


با تشکر پدرام



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -