تبلیغات

چیف کردن

یکشنبه 20 دی 1388 09:12 ب.ظ

نویسنده : پدرام NBA

یکی از سؤالات متداول بازیکنان تراوین به ویژه آن دسته بازیکنانی که تازه با دنیای جذاب تراوین آشنا شدهاند نحوه تصرف یک دهکده است(چیف کردن). در این مقاله سعی خواهد شد تا به اجمال چگونگی تصرف یک دهکده و اهمیت آن را مورد بررسی قرار دهیم.
در حالی که با هزینهای کم و ساخت سه مهاجر میتوان دهکدهای جدید بنا کرد، تصرف یک دهکده فرایندی دقیق، زمانبر و پرهزینه بوده و نیازمند استراتژیی هدفمند میباشد. تصرف یک دهکده میتواند نقش به سزایی در افزایش قدرت شما داشته و ضربه ی سنگین و غیر قابل جبرانی برای دشمن محسوب خواهد گردید، با این توضیح بدیهی است که شما برای تصرف دهکده ای در اطراف خود نیازمند برنامهای مدون و دقیق میباشید، چرا که صاحب دهکدهی مورد نظر شما با وقوف به اهمیت از دست دادن یک دهکده به راحتی تسلیم نخواهد شد.
پیش نیازهای تصرف یک دهکده
برای تصرف یک دهکده شما نیازمند تربیت نیروی خاص هستید که بسته به نژاد شما سناتور - رییس - یا رییس قبیله نامگذاری شده است. تربیت این نیروی ویژه و البته بسیار گران که از این پس به اختصار سناتور نامیده میشود قدم اول برای حرکت به سمت تصرف یک دهکده خواهد بود.
پس از تکمیل پیش نیازهای لازم برای ساخت سناتور (اردوگاه سطح 5 یا 10 - بسته به نژاد و دارالفنون سطح 20) و طی زمان مورد نیاز برای تحقیق سناتور شما میتوانید در اقامتگاه یا قصر دهکدهی خود اقدام به ساخت آن نمایید بدین منظور شما به اقامتگاه یا قصری با حداقل لول ده نیازمند خواهید بود
از نکاتی که توجه به آن حائز اهمیت میباشد این است که شما با اقامتگاه یا قصر سطح 10 تنها یک بار میتوانید اقدام به ایجاد یک دهکدهی جدید یا تصرف یک دهکده نمایید. در صورتیکه از همین دهکده و برای بار دوم قصد ایجاد دهکدهای جدید یا تصرف دهکدهای را داشته باشید در صورت داشتن قصر باید آن را به سطح 15 و در صورت داشتن اقامتگاه باید آنرا به سطح 20 ارتقا دهید که این ارتقا فرایندی زمانبر و بسیار پرهزینه خواهد بود.
از دیگر پیش نیازهای لازم برای تصرف یا ایجاد یک دهکدهی جدید رسیدن امتیاز فرهنگی دهکدههای شما به حد نصابهای تعریف شده در بازی است. به عنوان مثال چنانچه شما دارای چهار دهکده باشید حد نصاب امتیاز فرهنگی برای گرفتن دهکدهی پنجم 39000 میباشد.
شاخص امتیاز فرهنگی و میزان رشد آن تابعی از سطح ساختمانها، مزارع و منابع شماست. با این توضیح ارتقاء ساختمانها و منابع باعث افزایش میزان امتیاز فرهنگی شما خواهد شد. شما همچنین میتوانید با احداث تالار در دهکدهی خود و برگزاری جشن به روند رسیدن خود به حد نصاب امتیاز فرهنگی لازم سرعت بیشتری ببخشید.
گام به گام تا فتح یک دهکده
پس از تربیت و ساخت سناتور و رسیدن امتیاز فرهنگی به حد نصاب لازم، شما میتوانید برای تصرف دهکدهی مورد نظر خود اقدام نمایید فراموش نکنید که شما امکان تصرف پایتخت و تنها دهکدهی یک بازیکن را نخواهید داشت. شما همچنین مجاز به تصرف دهکدهای از اعضای اتحاد خود نمیباشید، پس در انتخاب دهکدهی هدف دقت نمایید.
همانطور که در بالا ذکر شد فرایند تصرف دهکده نیازمند برنامهای دقیق و استراتژی کاملن مدون میباشد برای شروع حملات با سناتور عجله نکنید، دهکدهی هدف را دقیق مورد بررسی قرار داده و بازی مالک آنرا زیر نظر بگیرید. حملات بی برنامه نتیجهای جز خسارت برای شما به ارمغان نخواهد آورد پس همچون یک شکارچی با تجربه صبور باشید و برای حملهی خود بهترین زمان را انتخاب نمایید.
آغاز حملات:
آغاز حملات شما باید سریع و کوبنده باشد. موج آغازین حملات جهت پاکسازی دهکدههای حریف از نیروی دفاعی بسیار حائز اهمیت خواهد بود با حملات پی در پی و حملات ایذایی قدرت تصمیمگیری درست را از حریف سلب کنید. از ابتدا و با حملهای خنثی هدف خود که تصرف یکی از دهکدههای حریف میباشد را برملا نسازید. پس از موج پاکسازی، تخریب دیوار شهر، اقامتگاه یا قصر حریف اولویت شما برای تسخیر یک دهکده خواهد بود، تصرف دهکدهای که دارای اقامتگاه و قصر باشد ممکن نیست پس با حملات مکرر و دقیق امکان بازسازی اقامتگاه و قصر را به دشمن ندهید.
پس از تخریب اقامتگاه یا قصر حملات شما با سناتور باعث کاهش وفاداری دهکدهی هدف خواهد شد. دشمن از طریق برگزاری جشن در تالار میتواند وفاداری دهکدهی خود را افزایش داده و برای خود زمان بخرد، دهکدهی حریف را بررسی و با تخریب تالار آن زمان را از دست ندهید.
حملات خود با سناتور را بیوقفه تا زمان رسیدن سطح وفاداری دهکدهی مورد نظر خود به صفر ادامه دهید. پس از رسیدن میزان وفاداری دهکده به صفر شما آن دهکده را تصرف کردهاید.
چند نکته :
سناتور برخلاف هیرو یا قهرمان فقط از همان دهکدهای که در آن ساخته شده امکان حمله خواهد داشت.
در هنگام حمله با سناتور از عادی بودن شکل حمله خود اطمینان حاصل کنید.
پس از فتح یک دهکده تمام نیروهای آن دهکده و همینطور دیوار شهر از بین خواهد رفت و سطح مزارع و معادن موجود در آن کاهش خواهد یافت.
همچنین سطح تمامی ساختمانها یک سطح افت خواهد کرد و تمام تحقیقهایی که در آکادمی، اسلحه سازی و زره سازی توسط حریف قبل از تسخیر دهکده صورت گرفته بوده است بعد از تسخیر دهکده از بین خواهند رفت.
میتوان دهکدهی هر نژادی را فتح کرد اما در نهایت دهکدهی تسخیر شده نژاد دهکدهی تسخیر کننده را خواهد داشت.
چیف کردن در فرهنگ اصطلاحات بازی تراوین در ایران به معنی همان تسخیر یا تصرف دهکدهی دیگر است.
__________________


با تشکر پدرام


دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -